Dat ga ik je vertellen.
Zojuist zat ik tevreden met een cappuccino op de bank de kerstboom te bekijken.
Elk jaar kiezen mijn dochter en ik er een uit bij een boer hier in de buurt. Deze wordt dan ter plekke voor ons omgezaagd en achter in de auto gelegd. Het is echt een mooie dit jaar. Breed van onder, taps toelopend naar boven en lekker vol.
Gekozen op verstand én gevoel. De ruimte in de auto, de ruimte in de kamer en de wens over de hele boom versiering te kunnen hangen, vormden het kader. Daarbinnen lieten we ons gevoel de vrije ruimte.
Terwijl ik zo zat te mijmeren, legden mijn brein en gevoel een link.
“Hmm, stel dat de boom je kader, je missie is.
De kerstboom alleen is al mooi, maar kan in feite bij iedereen staan. Door hem met kerstballen en slingers te versieren, wordt ie nog mooier, maar vooral meer eigen. De kadootjes eronder geven het de magische belofte van geven en ontvangen. En met lichtjes erin maak je het zichtbaar, ook als je van buiten naar binnen kijkt.
De boom vormt je kader. De kerstballen zijn jouw persoonlijke verhalen. De kadootjes onder de boom zijn je gift voor jouw ideale klant: je aanbod. De lichtjes zijn de schitterende content, waarmee je het geheel zichtbaar maakt voor de buitenwereld.
Zonder persoonlijke verhalen is je missie er een die iedereen kan hebben. Zonder kader vliegen de verhalen maar wat doelloos rond. En zonder het delen van je missie, je verhalen en je aanbod blijf je onzichtbaar. Juist samen vormt het een onweerstaanbaar schitterend geheel.”
Dit is dé periode van verhalen vertellen. Ik smul ervan. Niets is zo aantrekkelijk als een goed verhaal.
En dat brengt me bij jou en bij wat ik het allerliefste doe.
Ik nodig je uit je missie en talent te delen met de wereld. Je verhaal te vertellen. Jezelf te laten zien zoals je bent. Met jouw verhaal. Met jouw woorden. Met een aanbod wat je helemaal op het lijf geschreven is.
Misschien vind je dat nog lastig. Denk je: welk verhaal dan? Of: hoe vertel ik het? Of: is m’n verhaal niet te dramatisch? Of: wat heeft het met m’n bedrijf te maken? Of: zit daar nou wel iemand op te wachten?
Je mag dit allemaal denken, hoor, maar ik weet:
- Ja, je hebt een verhaal. Meerdere zelfs en ze zijn makkelijker te vinden dan je denkt.
- Ja, daar zit wel degelijk iemand op te wachten.
- Nee, het hoeft helemaal niet dramatisch te zijn. Ook niet als het dat ooit wel was.
- Je verhaal heeft alles met je bedrijf te maken.
- Het belangrijkste is niet hoe je je verhaal vertelt, maar dát je je verhaal vertelt.
En ja, dat kun jij.
Ook als je het nog lastig vindt.
Want dat ongemak dat je voelt? Dat mist gewoon kilometers.
En dat mag veranderen.
Vertel je verhaal. Ga schrijven, content creëren, meters maken.
Experimenteer en leer.
Het hoeft niet perfect.
Het enige dat nodig is, is beginnen.
Liefs Diane